Måndag

Idag var det fett segt att komma upp.. Jag satt klockan lite tidigare än vanligt, jag tänkte att jag skulle var duktig att göra lite läxor på morgon kvisten. Men när klockan ringde var det tvärkört! det var inte ens värt att försöka. Sen blev det inte bättre utav tidsomställningen..
Första lektionen var lite jobbig, men sen vakna man till och efter det var allt som vanligt.
Jag fick reda på lite rolig fakta idag när det gäller USA's ekonomiska uppdelning eller vad man ska kalla det för.. Det är tydligen så att 1% av usa's befolkning äger 50% av aktierna, och äger 24% av landets förmögenheter. En annan sak som är chockande är att en CEO i ett större företag tjänar 380ggr mer än medellönen bland företagets anställda. Detta var baserat från en studie på ett universitet. Och det var 5000 som deltog i undersökningen.
Imorn har jag matte prov och sen är det typ lov. Onsdag är den sista dagen innan lovet, och då är det "pie day" vilket innebär att det är massor av paj ätning osv.
De var senaste uppdateringen för idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0