Soccer

Har en bra helg bakom mig. De var en välgörenhets fotbollsturnering i St. Luis. YFU anordnade ett lag med studenter från hela världen. Sverige, Syd Korea, olika länder i Afrika, Schweiz, England, Belgien, Egypten, Italien, Cypern. Detta var nationerna vårt lag bestod av. Vi spela en match lika och 2 förluster. Men vårt spel var mer än godkänt då det var första gången vi träffades och alla prata olika språk. Dessutom mötte vi collage och universitets lag.
De var mycket mer än fotboll under helgen, i en av pauserna gick vi till ett science hus. Ingen visste var man skulle betala eller om man skulle betala. Vi kom iallafall in gratis. Väl när andra matchen skulle komma igång så saknade vi en kille. Ingen kunde hitta honom på ett par timmar. Såklart blev många oroliga. När han väl kom fram visade sig det att han hade somnat på en av toaletterna...
Jag har även ätit min första "Super Size" på McDonalds, kan säga att jag blev ganska besviken på storleken. Trodde att den skulle var mycket större, den var som en vanlig plus meny här fast med lite större läsk... Men gått var det :)
Har varit plugg idag då det är en test imorn på kapt.1 i American Government.
Har även fått bra och roliga nyheter från Sverige, dock hemligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0