Bort med kartan

Kom nyss hem efter min fjärde dag i skolan och allt börjar bli på riktigt. Har fått lite böcker, läxor, lappar som man ska skriva på osv.
Kan säga att böckerna är svin stora och svin tunga och har samma storler. Jag överdriver inte om väskan min väger 15-20 kg....
De e nog det ända "dåliga". Jag har även bytat matte klass till en nivå lättare då den jag läste de första dagarna var Collage matte och jag hade inte ens gått igenom grunderna i Sverige som dom läste i våras. Jag har även försökt använda min karta mindre och mindre, ja jag har haft en karta för att hitta till de olika lektionerna, haha :) men den ska bort nu :)
Nu börjar man komma i mer och mer i "kompis gängen" skönt. Efter typ varje klass så får man nya förfrågningar om man ska käka tsm, de e klart man säger ja till det! :) så i dag satt jag med typ 3 tjejer och 2-3 killar, plötsligt fick jag en extremt random fråga "rakar svenska tjejer sig under armarna?" Inga kommentarer...
Vad har folk på sig då? Cheerliding tjejerna har alltid på sig sina dräkter, lite töntigt tycker jag, men det har dom. Sen är restan av tjejerna indelade i 3 "klädgrupper".
1. Har sånna korta "löparshorts" och en t-shirt
2. Har tajta jeans över stora delar av benen och vida vid fötterna och t-shirt
3. ser ganska normala ut
Killarna går alla (nästan) i tränings kläder med nike strumpor uppdragna till knäna. Sen kommer jag och typ 2% som har "svenskt" normala kläder. Får ofta frågan "varför är du uppklädd" du har man ett par ljusa jeans och en nice tröja.
Ska bara lägga till en sak också:) Man äter ute 3-4 dagar i veckan och dricker läsk/energidryck till allt. Frukost, lunch, middag. Men jag är faktiskt duktig, dricker juice till frukost :)
Japp, de var allt från andra sidan pölen :)

Kommentarer
Postat av: Chips med dip

Det är typ en myt som går runt i USA att svenska tjejer inte rakar sina armhålor, antagligen därför dom frågade.

2012-08-21 @ 23:38:59
Postat av: Sofie von Schenck

Fick samma fråga av min värdsyrra igår, wtf?

2012-08-22 @ 01:59:34
Postat av: Pappa

Hej Gubben,

Ser ut som om du stortrivs... Plugga ordentligt ;-)

2012-08-22 @ 13:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0