Blue Valley South West

Var i skolan idag och träffade studievägledaren. Han verkade hur bra som helst! Han var lättpratad, kunde allt man fråga om, förklarade bra, ja allt man förväntade sig! :)
Skolan är extremt fräsch, (bara 2-3 år gammal) stora ytor, stora skåp. Grymt! :) De var inga elever i skolan idag. Skönt faktiskt.
På schemat står det:
Amerikans historia
Nybörjar kurs i skådespeleri/teater (får se hur det blir :P )
Matte
Amerikansk samhällkunskap
Engelska
"Principles of Engineering"
I USA är alla dagar lika dana, dvs man läser samma ämnen varje dag, samma tid, samma klassrum. Lite långtråkigt kanske men bra för mig som inte hittar på skolan än. Dom har konstiga tider, och dagarna är intensiva. lektionerna är 50min långa och man har 6min rast mellan varje. Man har ingen lunchrast, man äter på en av de 7 lektionerna underdagen. Jag börjar kvart i 8 och slutar tio i 3. De är bara ons, tors, som skiljer sig åt från de andra dagarna. Onsdag har man 4 lektioner och torsdagar 3. Man får sovmorgon på torsdagar OM man kan få skjuts till skolan, annars får man ta bussen. Känner lite press att jag måsta hitta en kompis som kan köra. Skolbussen hämtar mig 07:05 varje dag.
Dette är första terminen, har även våren klar, men den kan/kommer att ändras.
För första gången i mitt liv är jag taggad till skolan, för allt känns hundra :)
Jag kommer bli en Senior, vilket är det äldsta man kan vara på High School. Som Senior har man vissa förmåner, så som man får köra till skolan. Även om man har körkort när man är Junior så får man INTE köra. Man får lämna skolan. Man kan hoppa över den sista lektionen om man vill. De är några av dom. 

Hmm, vad mer..... Idrottshallarna ligger inne i skolan och är inte separata byggnader. Alla dörrar lås när skolan börjar, de är bara huvud ingången som är öppen och där står vakter. Detta är säkerhetsskäl och för att man inte ska gå ut under skoltid. Om man vill ut så finns det en skolgård som ligger "inspärrad".  Lunchen får man betala för, det görrs med en tio siffrig kod som man slår in när man kommer till "kassan", koden är bunden till ett matkonto. Sen såklat finns det läsk och snacks atomater. De är allt tror jag. :)

Bilder kommer upp imorn, då jag ska dit och fotograferas for year booken och för ett ID-kort man måste ha. 

 


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hade du inte try out för fotbollen? Eller när var den? Och hur var det i så fall?

Kram

2012-08-14 @ 09:11:56
Postat av: Mamma

Det glädjer din mamma att du ser fram emot skolstarten, skolan verkar ju toppen!

2012-08-14 @ 10:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0